FANDOM

Artykuł w edycji
Pucyk-ID
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: NeYo ToYo
Cytat1 Nopony cares,kolego Cytat2
Kiedy ktoś jej się wyżala

Avastep

Matematyczka

AvastepIDbyNeYoToYo-0

Unicorn pictoJednorożecFemale pictoKlacz

Zajęcia Uczenie matematyki
Rodzina
Rodzice Coral A. Rice
  • Ivy P. Rice
  • Ciotka-przybrana mama-Listerin
  • Rodzeństwo Nie posiada
    Avastep (z ang. krokiem Avy[1]) — jednorożec, OC NeYo ToYo. Obecnie pracuje jako matematyczka, dawniej dorabiała jako przewodniczka. Córka Coral A. Rice i Ivy P. Rice; bliska przyjaciółka Run Riot. Obecnie mieszka w Canterlocie, dawniej w Ponyville.

    Powstanie

    Pewnego dnia autorka postanowiła narysować hybrydę kuców, które narysowała w ostatnim czasie.Wyszedł jej obrazek Avy bez dodatków.Klacz tak się jej spodobała, że postanowiła napisać dla niej artykuł na Tej wiki.Widząc jednak jej typowość nafaszerowała ją dodatkami.Więc, walcząc z brakiem weny zabrała się za pisanie niniejszego artykułu.Po dostaniu rysunku od Ary autorka zmieniła trochę naszyjnik, lecz reszta kuca była, jest i będzie taka sama.

    Wygląd

    Sylwetka

    Avastep jest nieco chudsza od innych kucyków. Jest to spowodowane tym, że klacz jest bardzo czuła na punkcie swojej figury i od gimnazjum jest na diecie.

    Grzywa

    Grzywa klaczy jest koloru czarnego, niektórzy mówią, że kruczo-czarnego. Jest lekko falowana. Opada na jedną stronę jej ciała, zasłaniając jej prawe oko. Z lewej strony ma dwa kosmyki. Jeden dłuższy, sięgający jej do początku kopyta, krótszy sięga jej trochę za pod brudek. Końcówka tego kosmyka jest biała co dla członków jej rodziny jest znakiem spuścizny rodziny - cała rodzina od strony matki ma białe grzywy.

    Ogon

    Step posiada długi, czarny ogon. Zawsze jest lekko rozczochrany przez lenistwo klaczy, której nie chce siego czesać. Żeby uporać się z jego długością klacz spina go czarną gumką co sprawia, że ogon jest wyżej i wydaje się krótszy, jednak mimo to ciągle jest wystarczająco długi aby klacz czasami się przewracała.

    Oczy

    Avka jest posiadaczką czarno - białych oczu. Kiedy się urodziła były całe białe, jednak z biegiem czasu z góry "spłynął" czarny kolor. Jedni tłumaczą to tak, że skoro ma czarną aurę magii to powinna mieć oczy tego koloru. Drudzy natomiast twierdzą, że klaczka zetknęła się z jakimś potężnym źródłem czarnej magii. Sama Avastep nigdy nie zabrała głosu w tej sprawie.[2]
    Avastep by Ara

    Cudna Avastep by Aramorena

    Naszyjnik

    Noszony przez Avę od podstawówki. Przedstawia obrączkę wiszącą na szarym łańcuszku. Najczęściej jednak zamienia obrączkę w granatowy kryształ, gdyż wszyscy się z niej śmiali, że to obrączka od ukochanego. Naprawdę jednak obrączkę znalazła w lesie Everfree, w zamku Królewskich Sióstr[3]. Nie opowiadała jednak nikomu tej historii, ponieważ nikt i tak by jej nie uwierzył, że była sama w lesie. Zamiana obrączki w kryształ załatwiła sprawę.

    Trampki

    Trampki Avy są czarne. Klacz nosi pod nimi skarpetki w czerwone, zielone oraz niebieskie pasy. Nie wiąże się z nimi jakaś większa historia, jednorożka po prostu zaczęła je nosić, bo jak sama mówi chciała pokazać, że nie jest stereotypem jednorożca czyli po prostu snobem.

    Tatuaż

    Przedstawia on piórko i jest umiejscowiony na lewym, przednim kopycie. Klacz wytatuowała go sobie sama, z lekką pomocą koleżanki z starszej klasy, Sary Sugar. Jej ciotka była w szoku kiedy się dowiedziała, że jej przybrana córka zrobiła sobie tatuaż. Zmieniła jednak zdanie po tym jak usłyszała od Avy, że wytatuowała sobie białe piórko jako symbolikę pokoju swej duszy[4]. Od tamtego czasu żartuje z Run Riot, że ma piórko bo chciała zostać pegazem[5].

    Czapka

    Jest szara i puchata z wyhaftowaną, czarną literką ,,A'' . Jednorożka swego czasu chodziła na zajęcia dziergania pod przewodnictwem wyżej wspomnianej Sary Sugar[6][7]. Od tamtego czasu (podstawówki) Avka prawię nigdy jej nie zdejmuje.

    Znaczek [8]

    Przedstawia on znak "równa się". Zdobyła go w szkole podstawowej podczas lekcji matmy, kiedy rozwiązała trudne zdanie matematyczne[9]. Avastep jest dumna z niego i stara się działać zgodnie z powołaniem.

    Historia

    Dzieciństwo

    Narodziny

    Narodziny Avy przebiegły bezproblemowo i klacz narodziła się pierwszego dnia zimy w Manehattanie.Po tym jak spędziła z mamą w szpitalu kilka miesięcy[10] Avastep zamieszkała[11] w domu rodzinnym znajdującym się tuż przy fabryce, która była własnością jej rodziców.Związku z dużą ilością dymu rodzice Avy z obawy o jej ,słabe już, zdrowie postanowili wysłać ją wraz z jej ciotką ,Listerin, do Ponyville.

    Przeprowadzka

    W wieku dwóch lat Avastep wraz z Listerin zamieszkały w małym domku na przedmieściach Ponyville.

    Osobowość

    Kiedyś [12]

    Otwartość

    Avastep była bardzo otwarta.Wychowana w miłej atmosferze nie wierzyła,że ktoś może ją skrzywdzić.Skutkowało to tym,że klacz zagadywała każdego kuca którego widziała.Czy to ulica,czy szkolne podwórko.Ona rozmawiała z wszystkimi.Posiadała przez to ogromną pule kolegów,co w przyszłości jej pomogło,gdyż niektórzy z nich zostali kimś ważnym.

    Lekkomyślność

    Klaczka,nie zaznawszy żadnej większej przykrości w życiu,była lekkomyślna.Potrafiła zrobić wszystko,tłumacząc to zwykłym ,,jakoś to będzie''.Skutkowało to wieloma dziwnymi czynami ale,co dziwne Avka zawsze wychodziła z nich cało.Klacz po wypadku zrozumiała jaka głupia była,i od tego czasu wstydzi się za swoją dawną lekkomyślność.

    Szczerość

    Avastep była szczera do bólu.Nie chodzi tu tylko o to,że mówiła to co myślała.Ona nie potrafiła ironizować.Mówiła prawdę,i tylko prawdę co inni wykorzystywali dowiadując się od niej wielu rzeczy.Co ciekawe,jeżeli ktoś chciał aby zdradziła mu czyiś sekret to jej szczerość magicznie znikała.

    Naiwność

    Klacz była bardzo naiwna.Dawała się wciągnąć we wszystko,a to że wychodziła z tego obronną ręką[13] to już inna historia.Spowodowane było to dużą ufnością klaczki.[14]

    Obecnie

    Skrytość

    Klacz jest strasznie skryta.Bardzo trudno jest ją przekonać,żeby powiedziała coś o sobie,a kiedy komuś już się uda to mówi tak zdawkowo i ironicznie,że pozostali wiedzą o niej jeszcze mniej niż wcześniej. Avastep zachowuje się tak ,gdyż lubi być tym,który tworzy zasady gry,a w jej mniemaniu można to osiągnąć sprawiając,że ty wiesz wszystko o kimś,a ten ktoś nie wie nic o tobie.Wyjątkiem jest Run Riot,jedyna osoba[15] ,która wie o Avię coś poza jej imieniem i zajęciem.

    Roztropność i Sceptyzm

    Avastep jest realistką.Zanim coś zrobi przemyśli to dwa razy.Kiedy ktoś zapyta ją o zdanie,zazwyczaj usłyszy coś w stylu''prawdopodobieństwo ,że to się uda wynosi 50%''.Jest to skutek lekkomyślności klaczy w przeszłości,która na własnej skórze przekonała się,że nie wszystko może się udać,a nawet jak się uda to może się źle skończyć.Kiedy kuce,które ją znają chcą się dowiedzieć,co zrobili źle albo z czegoś zrezygnować zawsze udają się do niej.

    Ironiczność/Sarkaztyczność

    Jednorożka potrafi w każde zdanie wepchnąć sarkazm.Stało się to dla niej tak naturalne,że nawet tego nie zauważa.Każdy ma swój sposób na radzenie sobie z trudnościami,a to jest jej sposób.Sprawia to trudności kucom z jej otoczenia, gdyż nigdy nie wiedzą czy to był sarkazm czy prawda.

    Lekka zarozumiałość

    Klacz wykazuje lekką zarozumiałość,jednak tylko w sprawach na których się zna.Daje jej to poczucie wyższości nad innym oraz możliwość wykazania się.Jest to następstwem toksycznych komunikatów, które w jej stronę płynęły od nieprzychylnych jej rówieśników. Dla innych to dziwne,gdyż ich zdaniem ona bez tego jest super,jednak jej pomaga to podnieść poczucie własnej wartości.

    Władczość

    Klacz lubi innymi sterować.Nie lubi jak coś nie idzie po jej myśli.Roztacza wokoło siebie aurę władczości,która sprawia ,że każdy kuc,który do niej podejdzie czuję,że to ona tutaj rozdaje karty.Ogólnie jednak nie jest złośliwa ale kocha mieć kontrole nad wszystkim.Z drugiej strony często mówi,że jej decyzja nie ma znaczenia co irytuje kuce wiedzące ,że w głębi duszy Avastep doskonale wie o znaczeniu swojego zdania.

    Zaniżona samoocena

    Klacz uważa,że jest do niczego[16].Jest to jednak nieprawdą,gdyż posiada ona wiele talentów oraz jest mistrzem matematyki.Stało się na wskutek tego,że przez przecenianie swoich możliwości miała wypadek i od tamtego czasu boi się uwierzyć w siebie na 100 %.[17]

    Umiejętności

    Matematyka

    Klacz doskonale radzi sobie w dziedzinie matematyki .Potrafi w kilka sekund rozwiązać zadanie nad którym inni siedzieli by kilka godzin. Swój talent odkryła wcześnie i od tamtego czasu cały czas go rozwija i udoskonala. Mimo iż doprowadziła swoją znajomość matematyki do perfekcji to nadal ją szlifuje. Jednym z jej sposobów jest jej praca. Dzięki temu ,że 5 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu uczy innych jak rozwiązywać zadania sama też je rozwiązuje i dzięki temu ćwiczy swoje zdolności. Bardzo lubi sprawdzać stan swojej wiedzy i porównywać ją z innymi przez co ma w domu kolekcje różnorakich nagród za konkursy matematyczne.

    Magia

    Avastep ma opanowaną magię na poziomie przeciętnego jednorożca.W dzieciństwie opiekowała się nią ciotka będąca pegazem,przez co jedyny aspekt magi jaki Avka wtedy zaczynała opanowywać to była lewitacja. Z innymi aspektami magii miała styczność dopiero w gimnazjum,choć już wcześniej zaczytywała się w księgach o magii.W szkołach jej magię dało się opisać tak:nie mega dobrze ,ale nie źle.Radziła sobie przeciętnie w wszystkich rodzajach magii,a niektórzy twierdzili ,że to nie talent ,a to ,że klacz czyta tyle ksiąg o magii sprawia ,że jej wszystko wychodzi.Klacz zaczęła rozwijać się szczególnie w kierunku lewitacji oraz w kierunku teleportacji ,którą uważała za bardzo przydatną.Doprowadziło to do stanu w którym osiągnęła wysoki poziom w tych dwóch kierunkach ale w reszcie się nie wyróżnia.Lewitacja pomaga jej  w pracy ,w której musi unosić kilka kred oraz pomocy dydaktycznych równocześnie,dzięki czemu cały czas ją udoskonala.

    Zarządzanie Innymi

    Klacz ma wrodzony talent do zarządzania innymi.Potrafi w kilka sekund rozdzielić zadania pomiędzy grupę kuców tak, aby wszyscy dobrze wykonali powierzone im zadania. Nigdy nie ćwiczyła tej umiejętności, przychodzi jej to naturalnie. Kiedy wydaje polecenie sprawia wrażenie opanowanej i pewnej siebie przez co kucyki zakładają, że ma ona pełne panowanie nad sytuacją, więc się jej słuchają.

    Rysowanie(rysunek techniczny)

    [18]Klacz już w najmłodszych latach szkolnych zauważyła, że mimo iż nie przejawia talentu w rysowaniu, to bardzo dobrze wychodzą jej kształty geometryczne, takie jak kwadrat. Bagatelizowała jednak to i tak jak cała klasa cały czas rysowała inne rzeczy. Dopiero po zdobyciu znaczka, zrozumiała, że jest to związane z jej przeznaczeniem i zaczęła udoskonalać tę umiejętność.Wiązało się to z tym, że od tamtego czasu wszystkie zeszyty i podręczniki były zabazgrane jej rysunkami[19] ale klacz się tym nie przejmowała.Jak i pozostałe matematyczne talenty klacz wykorzystuje tą umiejętność w swojej pracy.

    Orientacja przestrzenna

    Avastep bardzo dobrze orientuję się w terenie.Jest to zasługa tego, że jak była mała często bawiła się z ciotką w chowanego w lesie i żeby się nie zgubić musiała nauczyć się jak się orientować w terenie.Z czasem wyrobiła sobie instynkt/tę umiejętność tak, że potrafiła trasę z środka lasu na zewnątrz wykonać w bardzo szybkim czasie.W przeszłości wykorzystywała tą umiejętność aby pracować jako przewodniczka, zanim zaczęła uczyć.

    Wiązanie sznurówek

    Z racji iż klacz nosi trampki, które musi codziennie wiązać jest ona biegła w dziedzinie nauki zwanej wiązaniem sznurówek[20].Nie zawsze było jednak tak różowo.Na początku, kiedy klacz zaczęła nosić trampki,każdego dnia musiała rozcinać sznurówki bo wiązała je na supły nie do rozwiązania.Jednak zadziałało powiedzenie praktyka czyni mistrza i klacz z czasem nauczyła się wiązać sznurówki.Od jakiegoś czasu mierzy czas w jakim wiąże sznurówki.Jej rekord to 10 sekund.

    Relacje

    Rodzice

    Relacje Avy z rodzicami są skomplikowane.Spotykają się tylko we święta i to od wczesnego dzieciństwa klaczy. Ava początkowo nienawidziła rodziców za to, że odesłali ją na drugi koniec Equestrii, jednak po wewnętrznej zmianie jaką przeszła, zrozumiała dlaczego matka i ojciec ją odesłali.Od tamtego czasu ich relacje uległy zdecydowanej poprawie. Avastep ich kocha, a oni kochają ją, jednak z braku dużej ilości czasu, który mogli by wspólnie spędzić nie jest to jakieś bardzo widoczne.

    Ciotka

    Na początku Listerin była przybraną matką dla Avy.To od niej Avastep zaznała pierwszego ciepła i miłości.To pod jej okiem stawiała pierwsze kroki, wymawiał pierwsze słowa.Klaczka była bardzo zżyta z swoją ciotką, traktowała ją jak matkę,ufała i mocno kochała ją. Ich więź była bardzo silna i klacz mocno przeżywała rozstanie kiedy szła do liceum w Canterlocie. Zmieniło się to jednak po tym jak Listerin urodziła córkę i przeniosła się do rodziców klaczy.Od tamtego czasu ciotka klaczy jest tak zajęta opieką nad dzieckiem, że nie znajduje czasu dla Avy. Jednorożec zdenerwował się na ciotkę po tym jak o kuzynce dowiedział się kiedy miała już 5 miesięcy.Od tamtego czasu prawie w ogóle nie rozmawiają.

    Run Riot

    Jest ona najlepszą, i zarazem jedyną przyjaciółką szarej klaczy.Poznały się na koncercie Hrabiny Coloratury w Canterlocie.Kiedy Ava szła z sokiem nagle wpadła na drugą klacz i picie wylało się na nie.W związku z tym pomiędzy klaczami wywiązała się rozmowa której skutkiem stała się mocna przyjaźń.Klacze spotykają się codziennie i są dla siebie jak siostry.Run Riot jest jedyną osobą[21] której Avastep ufa i z którą potrafi szczerze porozmawiać.Działa to w dwie strony bo jak Run Riot ma problem to zawsze zwraca się do Avy.

    AvastepIDbyNeYoToYo

    Przypisy

    1. nie jest dokładnie to co, wyszło w tłumaczu, jednak wynik był bez sensu,więc go lekko zmodyfikowałam
    2. nie chce mi się wymyślić
    3. kiedy jeszcze był w ruinie i był uważany za miejsce przeklętne
    4. symbol wolności,czystości i te sprawy
    5. chociaż nigdy nie chciała
    6. napiszę kiedyś o niej artykuł...
    7. chciałabyś
    8. to przypadek, że wygląda tak jak znak równości z mlp. Tam chodziło o znak równości wśród kuców, mi chodzi o znak używany w matematyce
    9. co z tego, że ja, autorka, jestem cienka z matmy? To OC możemy trochęęę pomarzyć xd
    10. bo była chorowita i jak już chcieli ją wypisać do domu znowu na coś zachorowywała
    11. na krótko
    12. czyli w okresie przed szóstą klasą podstawówki zakładając, że mają taki sam system nauczania jak my
    13. a właściwie kopytem
    14. ogólnie była taką słabą,naiwną klaczką ,którą dało się do wszystkiego bez problemu namówić
    15. ups,chyba właśnie użyłam formy,która nie odnosi się do kucy
    16. wiem,że to się nie zgadza z tym co napisałam wyżej ,że czasem się przechwala ale specjalnie chciałam aby miała niespójny charakter
    17. ogólnie cały jej charakter jest przeciwieństwem jej charakteru z wczesnych lat
    18. w nagłówku chodziło mi oto, że klacz ogólnie nie rysuje ładnie, a nawet brzydko.Jednak w kwestii rysunku technicznego, który jest bardziej geometryczny, a geometria jest związana z matematyką, która z kolei jest talentem Avy, wydało mi się oczywiste, że jest w tym biegła
    19. nawiązanie do mnie-mam wszystko zabazgrane
    20. xd
    21. ups,chyba właśnie użyłam formy,która nie odnosi się do kucy again...