FANDOM

Lynette Ellis Velen

Ponysona użytkowniczki Deerloud.

Galeria postaci

Earthpony picto.pngZiemski kucykFemale picto.pngKlacz

Zajęcia
  • Rysowanie,
  • bujanie w obłokach,
  • kręcenie amatorskich filmów,
  • robienie zdjęć smartfonem.
  • Rodzina
    Rodzice
  • Bra Velen (Stover)-mama;
  • Arbejd Velen-tata.
  • Rodzeństwo
  • Aaron Velen-brat.
  • Dziadkowie
  • Valeria Stover (Bonum)-babcia,
  • Edgar Stover-dziadek,
  • Christin Velen-babcia,
  • † Velen-dziadek,
  • † Concordia Bonum (Pacem)-prababcia,
  • † Imię Bonum-pradziadek,
  • † Filiae Puer Pacem(Unitatis)-praprababcia,
  • † Patrem Avus Pacem-prapradziadek
  • Krewni
  • Kolgrim Velen-kuzyn.
  • Lynette Ellis Velen — 25-letnia klacz żyjąca w swoim własnym świecie marzeń. Wraz z kochającymi rodzicami oraz młodszym bratem zamieszkuje Rybacką zatokę[1]. Pracuje jako projektantka ogrodów[2].

    Powstanie postaci

    Pomysł na stworzenie OC kucyka pojawił się w głowie Deerloud, gdy tylko zainteresowała się serialem My Little Pony:Przyjaźń to Magia. Od tamtego czasu stworzyła wiele postaci, które niestety były zbyt wyidealizowane (Mary Sue). Ponieważ były ciągle zmieniane i krótko używane nie zasługują na chwilę uwagi.

    Na przełomie 2015/2016 r. zdała sobie z tego sprawę. Stworzenie dobrych postaci zdawało się być niewykonalne. Próby wykreowania kucyka prawie zawsze kończyły się niepowodzeniem. W końcu autorka zaczęła dochodzić do tego, jak powinny być wykonane dobre artykuły oraz jak powinny wyglądać kucyki. Gdy tylko odkryła tę „zasadę” wzięła się za tworzenie swojej ponyfikacji. Mimo kilku utrudnień powstała dzisiejsza Lynette.

    Imię

    „Lynette” (czyt. linet) to jedno z angielskich imion. W tłumaczeniu na język polski oznacza „idola”. Imię to nie ma powiązania z charakterem, talentem, czy wyglądem klaczy. Nadane zostało jej nie ze względu na znaczenie, lecz ładne brzmienie. Drugie imię klaczy podobnie jak i pierwsze nic nie symbolizuje. „Ellis” (czyt. elis) oznacza osobę szlacheckiego pochodzenia. Nazwisko „Velen” (czyt. welen) sięga swymi korzeniami aż do zmarłego dziadka Lynette. Urodził się on 23 września, w trakcie trwania równonocy jesiennej. Data urodzin zadecydowała o jego imieniu. Z czasem imię stało się nazwiskiem patronimicznym, a z upływem kolejnych lat przyjęło się jako zwyczajne nazwisko. Według Starszej Mowy „Velen” oznacza domniemaną równonoc.

    Wygląd

    Lynette jest szarym kucykiem ziemskim. Przez jej pyszczek przebiegają dwa pasy ciemniejsze od koloru sierści. Nie licząc pasów sierść klaczy jest jednolita. Oczy kucyka mają złoto-pomarańczowy kolor. Swoim kształtem przypominają oczy kryształowych kucyków. Velen ma czarną grzywę i ogon. Są przeważnie rozczochrane.

    Znaczek

    Znaczkiem Lynette jest szaro-beżowa pieczarka, obok której znajduje się złoty kłos pszenicy. Symbolizuje zamiłowanie klaczy do roślin, żniw oraz wsi.

    Lynette zdobyła swój znaczek dosyć późno, była bowiem 13-letnim kucykiem. Wydarzyło się to zupełnie niespodziewanie podczas powrotu ze szkoły. Patrząc przez zabrudzoną szybę w autobusie, zamartwiała się bardziej niż zwykle. Przytłaczał ją stres związany z dorzuceniem do planu nowych przedmiotów. Rozmyślania przerwało dziwne uczucie przeszywające całe kucyka ciało. Nim zdążyła zareagować, do jej głowy napłynęło mnóstwo inspirujących myśli. Miała wrażenie, że stało się coś wartego uwagi. Po chwili postanowiła sprawdzić, czy aby na pewno zamknęła szczelnie plecak. Kiedy się obróciła, ujrzała znaczek na swoim boczku. Od tamtej pory sądzi, że pojawienie się go w tak nietypowej sytuacji nie mogło być przypadkiem.

    Osobowość

    Kłamliwa

    Lynette nie lubi kłamać, nie lubi także kłamliwych kucyków. Więc czemu sama to robi? Zachowuje się tak, gdyż nieśmiały charakter ją do tego zmusza. Stara się ograniczyć mówienie nieprawdy do minimum, jednak nie jest to takie proste.

    Gorąca głowa

    Śpioch

    Noc, ranek, południe, to idealna pora na drzemkę lub... porządny sen. Lynette gdyby tylko mogła przespałaby połowę swojego życia. Ma twardy sen, więc niestraszne jej hałasujące burze, czy huragany. Największy problem stanowią pobudki. Po skończonym śnie trzeba zwlec się z łóżka i wpasować w tempo życia współlokatorów.

    Klacz twierdzi, że wypracowała u siebie umiejętność ciągłego zmęczenia. Zasypianie, choć jest przyjemne, nie raz omija Lynette szerokim łukiem. Mimo zmęczenia niekiedy ma problemy z zaśnięciem.

    Lynette prowadzi nie do końca zdrowy tryb życia. Zazwyczaj zasypia ok. godziny 22-23, natomiast wstaje ok. 6. Godziny te uzależnione są od wyjść do szkoły. Mała ilość snu wpływa negatywnie na samopoczucie kucyka. Niekiedy, gdy jest niewyspana ma wrażenie, że występuje w filmie, słyszy dziwne dźwięki, a kontakt z nią jest utrudniony.

    Umiejętności

    Pisanie

    Myśli z zapałem przelane na papier sprawiają, że świat staje się choć odrobinę bardziej magiczny. W zaledwie parę chwil można w podświadomości przenieść się do wioski pełnej smoków, czasów dinozaurów, czy dalekiej przyszłości. Światy ukazane w literaturze wpędzają czytelnika w niesamowity stan. Lynette odkąd tylko pamięta chciała przekazywać kucykom „to coś”, co zawarte jest w dobrej książce. Zważając na to, iż od najmłodszych lat otoczona była literaturą (mama była przez pewien czas nauczycielką ojczystego języka), zaczęła zastanawiać się nad wyborem kariery pisarskiej. Ostatecznie zdecydowała się na porzucenie tych planów (głównie za sprawą rodziców). Wciąż jednak marzy o tworzeniu wspaniałych dzieł. Często pisze artykuły i opowiadania, co przybliża ją małymi krokami do napisania książki.

    Klacz uwielbia czytać i pisać o fantastyce. Książki, które ukształtowały te zainteresowania to w główndj mierze „Hobbit, czyli tam i z powrotem” oraz saga „Wiedźmin”.

    Lynette często w swych opowieściach umieszcza swoją osobę. Dotychczas udało jej się stworzyć w całości min. opowiadanie pt. „Elfonmora”.

    Zainteresowania

    Fantastyka

    Literatura

    Muzyka

    Muzyka jest pasją Lynette od dawna. Podczas słuchania dźwięków starannie ułożonych przez kompozytora, klacz potrafi przenieść się do całkiem innego świata. Muzyka wzbudza w niej pewność siebie, a także wzbogaca niezwykłe marzenia. Zależnie od nastroju piosenki różnie na nią reaguje. Dosyć często słysząc smutny utwór, udaje, że jej postacie, bądź ona sama przeżywają chwile smutku. Gdy natomiast słyszy coś radosnego, ma ochotę tańczyć oraz śpiewać. Klacz słucha wielu typów muzyki, nie przepada za rapem i hip-hopem, jednak jak sama twierdzi, wszystko zależy od tekstu oraz wykonania piosenki, więc nawet te gatunki mogą być znośne. Uwielbia słuchać popu, niekiedy rocka, a od czasu do czasu da się namówić na posłuchanie klasycznych utworów.

    Historia

    Relacje

    Zawód

    Pożywienie

    Cytaty

    Cytat1.png Hejcia! Cytat2.png
    przywitanie.
    Cytat1.png Głupi ma zawsze szczęście. Cytat2.png
    Cytat1.png Na świecie jest tyle pięknych roślin i pysznego jedzenia. Jak tu wybrać ulubione? Cytat2.png
    Cytat1.png A idź mi stąd! Cytat2.png
    Velen często mówi to do samej siebie, gdy coś nie idzie po jej myśli.
    Cytat1.png Co nie? Cytat2.png
    Cytat jest parodią dalekiego sąsiada klaczy. Lynette mówi tak tylko przy najbliższych w celach humorystycznych.

    O Lynette

    Cytat1.png Lynette mogła zostać smokiem, kirinem, czy alpaką, a wybrała bycie kucykiem. Cytat2.png
    Deerloud
    Cytat1.png Lynette szybko biega, szybko mówi, szybko pisze, a jeszcze szybciej się denerwuje. Cytat2.png
    Deerloud

    Ciekawostki

    • Według jednego z quizów internetowych posiada typ osobowości INTP.
    • Często podczas rozmowy nie spogląda rozmówcy w oczy. Obawia się, że patrząc na drugiego kucyka będzie sprawiała wrażenie dziwnej. Zazwyczaj zaczepia swój wzrok na podłodze lub jakimś przedmiocie.
    • Kocha słuchać soundtracków.
    • Ma chorobę lokomocyjną.
    • Lynette większą część wolnego czasu poświęca na korzystanie z internetu. Zachowanie to można porównać do nałogu.

    Przypisy

    1. Miejsce występujące w odcinku „Kwestia punktu widzenia”.
    2. W serialu nie występują takie urządzenia elektryczne jak komputery, tablety, czy telefony komórkowe, jednak zważając na to, iż artykuł jest twórczością fanowską, mogą pojawić się w nim pewne nowości/rzeczy odbiegające od oryginalnej fabuły. W tym przypadku: Lynette wykorzystuje komputer do tworzenia projektów.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki